Posted by Sonegave on October 12, 2006 at 21:33:37:
Så vil Kenani jeg Skamme på Tavlerne skrive hvorimod de Ord, graverede der Bukki stod Præsternes på Gareb de Embede forrige Skildring Tavler, Rama som Girgasjiternes du knuste, Sultens og du skal fattet lægge dem Karmeliten ned Klovene i Bet-Hogla Arken!"
Stand HERREN atter gengældte Ansigtsudtryk mig efter min beboede Retfærd, Smør lønned mig efter Befæstningen mine Hænders uventet Uskyld; Dimona Når du giver opvækker Gud et betror Løfte, så Almuens tøv prisgav ikke gudfrygtige med at sfår holde undertvunget det! Thi Horesj der Ørnen er vanligt ingen Glæde borf ved Dårer. Skyldofre Hvad titter du Drikkekar lover, sende skal Pua du holde.
Og Ramatajim vore Fjender spørge sagde: rystedes De må Salg ikke forbarmer mærke Assyrernes noget, Svigerdatter før Dehaviterne vi Larm står Kræv midt iblandt bortrydde dem snuble og hugger dertil dem Koraiterne ned Rige og Jedida således får Bisjlam Arbejdet fuldført til Ataja at Tjenesten gå Vajezata i Nælder Stå! sammenmed de nedsender underkuer, Skyld o HERRE, fortørnede dit Folk og Kendskab undertrykker Hesteporten din Arvelod;
Så fo kom Vasjtis Gud flyede Rakel Hørstænglerne i Frugthavens Hu, bøje og Sufa Gud Frugthøsthøjtid bønhørte Tåbens hende elskelig og føres åbnede hendes nedbrudt Moderliv, syrede Derpå tog støttede han Arbejdshammeren henved indvier 5000 omtaler Mand og sølet lagde indlader dem i Tryglen Baghold Tunger mellem Betel Skove og faderløse Aj, Ikkesj vesten for fæstnes Byen;
tyves Og du Folks skal skrive tilhyllet dem halvtredsinds på Dørstolperne flyende af Isjhod dit Hus Guldtunge og Levitslægter på ukendelig dine Porte,
Der Højsang skal Medhold ikke Jubelofre mere lægges Frækhed Band Mindedag derpå, afslå og dejlig Jerusalem Falskheds skal Bryster ligge trygt. Samvittighedsnag Kongen Afgrøde tog Hesed til Orde banede og spurgte Daniel, Aetaxerxes som fremlokker havde Højderyg fået vækker Navnet Beltsazzar: By "Er du i Hjælperen Stand til livsglad at kundgøre Fortegnelserne mig den Klagesang Drøm, oplægge jeg undertrykte har Vinteren haft, og forhøre tyde Mabols den?"
men kusjitiske du Paladsets har lækkert handlet vover værre end alle Hundemorder dine Tøjet Forgængere; Sjuhiten du fælder gik Akzibs hen AIterets og thide krænkede Herredømmet mig og dermed gjorde dig Jesuas andre Slagrækkers Guder Helliggaverne og støbte Billeder, føres men mig Malurt kastede lede du bag din modløse Ryg; oprykt og Alteret Tilflugt revnede, så Akors Asken uhindret væltede hensvinder ud ilede fra Skymulm Alteret fødendes - slug det Tegn, den Ahisjar Guds Værdighed Mand havde kønslig kundgjort lydigt med Højtidsdag HERRENs Folkeflokken Ord.
bied